Doa pembuka 12 pintu





Ya Allah, bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

sentiaSa beRsaMa

Friday, January 2, 2009

masih lagi di sini..

salam..

hrmm..bermulanya kisah kehidupan di awal tahun 2009..hu3.

ohh ya,malam ini aku tak tahu mahu bikin apa..ngee.terasa jiwa begitu kosong dan semakin jauh drNya..ya Allah,,dunia da semakin ke penghujung...rahmatilah kami ya Allah!.

alahai manusia..
kita masih leka dan alpa...terlalu memikirkan kehidupan di dunia tanpa sedikit pun terlintas akan kehidupan di sana kelak..walhal kite sedar akan hal yg satu itu..KEMATIAN..yahh,,kematian!.
pernahkah kita terfikir sebenarnya hidup kita sentiasa diselebungi dgn ketakutan.."sy manusia yg berani,semua org pasti mati,knp perlu takut.."nah,!.mulut kita berandaian begitu walhal hati dan akal kita menidakkannya..
perangai manusia.."tak apa..nnt aku taubat la..,hidup hanya sekali,,".yup,kehidupan kita di sini hanya sekali sehaja..tp sedarkah kita kehidupan ini hanya pinjaman sementara..kehidupan sekali inilah yg akan menentukan kehidupan kita di sana yg kekal abadi..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

gah!..coretan aku msh blom abis lg..tp smthin' yg blaku..so terpaksa m'off9'kan dri..jka ade kesempatan aku akn kembali lg.masih dcni..mnnti sang pelangi!..

gtg!.
daa

2 bintang jatuh:

Sangsemut-Merah said...

suke tul akak dengan ayat ini Imam Nawawi tu ... "aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu,hilanglah cintaku padamu.."

menusuk ke Qalbu..

sisilent said...

yup..
sy jg..
dan insyaAllah
sy akan pegang
kata2 tuh..
semoga kita drhmati olehNya.
Amin

Related Posts with Thumbnails
tHe.uNtoLd.sToRieS © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute