Doa pembuka 12 pintu





Ya Allah, bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

sentiaSa beRsaMa

Saturday, February 14, 2009

hipokrit!..

..

wokeyh.
kali ni aku nk huraikan cket psl tjuk di atas..bukan tjuk yg atas skali..tp tjuk hipokrit tuh!.

ape makna hipokrit??korang tao tak.??mst lbh tao dr aku kn..so kate lain bg hipokrit ialah hyperkarat!
karat cam besi yg x gune!!tao??....okeyh,,korang bkk kamus dewan bahasa dan pustaka m/s 296 if im not mistaken tuk cr mksud hipokrit tuh sndri..sbb aku pon tak bpe igt nih..haha..wtf!.(uishh)..sbnrnye aku mnulis dlm mood tabape nk ok ni..so sorry la kalo ade bhsa aku pasni mgguris hati ssiapa!.maybe aku pon tgolong dlm golongan hipokrit gak..bkn golongan kaya raya o org berada!,igt tuh!..okeyh,sambung lg..!perlu ke kita hipokrit??jwpn aku PERLU dan TAK!!!!..sbb ape.??lu pk la sndri!tp ade bbrape pkara yg aku ckp ape yg aku rs..kirenye i meant everythin' dat i've said!..
cthnye..;
1.bila aku ckp aku syg/rindu kau,mknenye aku syg btol2!..igt murah ke ksh syg aku ni..mahal gak keyh!
so aku bkn org yg hipokrit dlm bab syg menyayang nih!,bab len mayb kot!

so bla aku da start syg/pcya kat smone tuh..aku cter sume bnda kt die..aku harap die pon akn wat bnde yg sme..xpe aku xharapkan apa2 dr dia..cukuplah skdr kejujuran dan keikhlasan dlm persahabatan..

dan aku cukup terasa/touching la (kot omputih) bila org yg aku syg adlh org yg same bnci aku!so nk kata ape lg!..hipokrit keyh!..aku tak kisah kau nk hipokrit bab2 lain tp bkn bab2 ni keyh!!!

weh..bc nih smpai abis!kau nk g mane tuh..!


aku rs hampir sume org hipokrit!..(hampir keyh bkn sume)
cthnye..
1..dpn bukan main buat baik.tp blkg Tuhan je la yg tahu..kutuk2 la..mngumpat mngeji.!
npe xckp depan terus???maybe nk jg perasaan org lain!kalo x fikir kwn da lame kne goreng!tak gitu?
tak sume bnda yg kita buat org suke..kdg2 kita buat la baik byk mane pon tp ttp xnmpk pd mata kasr dia..
2.org ckp jd la dri sndri..yup!..mmg da jd dri sndri..tp ade masa kita perlu tgk kita kat mne..keadaan skeliling kita..scra x lgsung kita brubah pnampilan dan cr pmikiran..trikut cr org!..bknkah itu jg dpnggil hipokrit??!
kalo slh betulkan aku.!
3.nape kau ckp kau syg/suka/rindu/take care..bla..bla.bla..kat dia sdgkan dlm hati kau cukup2 menyampah dgn setiap perbuatan dia!..kenapa???kenapa??..korang sendiri ada jawapannya..
4.aku kawan kau!..kawan okeyh!korang tahu ape makna kawan??!..mesti tahu kan..korang kn ramai kawan2..
..selalu org ckp"kita kawan sampai mati keyh","kita kan sahabat sejati".."kau kwn aku dulu dan slamanya"..kau kawan aku itu ini.bla..bla..bla..tp hampeh!.apa makna semua tu bila kau susah kau cari kawan,,bila kau senang mane kau pergi???mane?..ada peduli kawan yg kau bjanji setia itu ini..takde!hipokrit okeyh!..lbh2 lg bila dah jumpe kawan2 lain yg boleh bahagiakan kau..
.
gah!..
aku dah penat!..
penat ngn sume ni!..
honestly,,aku juga tergolong dlm golongan di atas..sbb bila aku tak suka smthing/smone aku xsmpai hati nk bagitahu dia,mereka dan sesiapa shj..!aku akan mula berfikir cm mne keadaan aku bila kat tmpat mereka bila ada org sound,marah dpn2!..boleyh menangis keyh!!..boleyh gado besar bila korang tersgt berterus trg!.atau akn muncullah sifat bnci mmbenci slps itu!well,,siapa tahu kan!fitrah manusia..

boleyh tak kalau kita tak suke o bnci org tuh kita simpan sorg2 jerk..tayah gtaw org lain??..mst tabuleyh kan..atau terus terang je la kat sesiapa yg kita tak suka tuh..korang sndri ada jawapannye.

so korang mengaku tak korang hipokrit???!hah..

mulai saat itu,,
bila aku tahu aku dbnci/tak dsukai dlm diam
aku da takut tuk mnyayangi sesiapa.
takut tuk sandarkan harapan bila aku perlukan mereka..
takut tuk mengharapkan sesiapa..
dan yg plg aku takuti bila aku mulai rs bahagianya berkawan
dan ttbea kbhgiaan tuh dirampas dgn sikap mereka dan aku sndri!
sayang aku.rindu aku..smudah yg aku lafazkan..
tp tak semudah yg aku rs!.

msh menanti sang pelangi!
~sisilent!~











9 bintang jatuh:

FHE said...

"..kau kawan aku itu ini.bla..bla..bla..tp hampeh!.apa makna semua tu bila kau susah kau cari kawan,,bila kau senang mane kau pergi???mane?..ada peduli kawan yg kau bjanji setia itu ini..takde!hipokrit okeyh!..lbh2 lg bila dah jumpe kawan2 lain yg boleh bahagiakan kau.."

aku dh kne dh pon...dimana ak memerlukan kwn2 saat aku down..xde spe pun yg dtg hulurkn bantuan...sekelumit pun xde...tp xksh la..let gone by gone..
papepun kite njoy with hidup sndiri.sesungguhnya ALLAH menguasai diriKU...:)

sisilent said...

sume org pnh kne kot..
scra sengaja atau tak..
hati kita,diri kita..
kita je la yg tahu.


yg pntg msg2 gumbira
ngn cara msg2..
skali bkwn slamenye ttp kwn.

smga kita semua djauhi dr perkara yg bkn2!.

peace!
frenz

anak_gaz said...

aku hipokrit. -sumpah!-

aku kate aku benci.
tp sayang sebenarnye
aku wat bodo.
tp sayang sebenarnye
aku mencarut2 marah.
tp tetap sayang sebenarnye.
sekali aku sayang, selamanye aku tetap sayang. [dalam hati. xde orang tahu]

xdiberi bantuan masa down?
semua pun pernah rasa.
xde orang tahu kita tengah down
atau kita yang selalu sangat down sampai orang bosan nak layan.
atau orang sekeliling memang jenis xkuasa nak layan kawan2 yang sedang down. banyak sebab.

hipokrit ni ade banyak.
kalau hipokrit kate sayang tapi benci, tu namanye penyakit hati.
kalau hipokrit kate benci tapi sayang, tu namanye gedik kot? aku la tuh. huhu

depan baik, blakang jahat
- masalah hati
depan jahat, blakang baik
- masalah mental

aku rasa ko xhipokrit pun iela.
ko jujur. cume ko salu sorok masalah n perasaan ko. kan3??

sisilent said...

haha..
so skang kite ni tgolong lam
byk pnyakit lah.
hati mental jiwa prasaan..
haih,,
hidup xsmudah yg dsgkakan..

aku syg..
tp syg dlm diam.
syg dlm hati gitu!

weh.
kalo ko kate ko syg ktorg
mknenye ko bnci ke.??
..
aku kau dan sesiapa maybe
ade cket2 ko sikap hpokrit tuh..
cuma antra sedar ngn tak jerk.
haha.

len kali lah huraikan lg..;p
huhu.

Syariniey Amran said...

SY TGH RASA BANDA TUH SKRG!
sangat sakit la simpan sowang2.
betul..
kdg2 kita hipkrit untuk menjaga hati kawan.
salah ke???
darp die y lansung tunjuk depan2 dah xkisahkan kita bila ada kawan baru?
saya xsuka sangat kawan y camni..
lebih beik hilang kawan dari ada kawan yang camni.
sakit!

sisilent said...

mst semua org pnh rs kn..
tyme kne tuh sakit,bnci
marah Tuhan je la yg tahu..

tp x bmkne kita xde sorg kwn
kita x boleyh hidup..
kwn2 ade dmana2..
cuma kita je kne tahu memilih..
dan yg pst xblh terlalu baik/syg sgt.
nnt bla da skali terluka..
slamanye kite akn rs ssh nk bbaik/rapat cm dlu.

salam ukhwah!

seroja said...

hmm...
kdg2 kawan ibarat mkn maggi..
bila ada duit,,,mkn yg best2...
bila time terdesak...time susah bru nk mkn megi..tapi..itulah hakikat kehidupan...kdg2 teman hidup sebantal pon snggup tikam kwn sendri...
segala3 nya ada hikmah di sebalik sebuah kehidupan...
tabah lah mengharungi...

"tiada manusia tidak di uji.. tiada manusia tidak berdosa"

sisilent said...

yup..
manusia biasalah.
slalo d uji dan mnguji..

kne tabah la hdpi ape
yg bkl blaku mse hdpn.
.
mekasih lah ats sgla nsihat dan pndangan..;p

UIFPW08 said...

Ciao

Related Posts with Thumbnails
tHe.uNtoLd.sToRieS © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute