Doa pembuka 12 pintu





Ya Allah, bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

sentiaSa beRsaMa

Tuesday, December 29, 2009

mencari konklusi


mata sudah layu tapi tangan tetap gagah menaip patah patah perkataan.Memaksa otak berfikir dengan tenang agar masa masa lampau dapat diimbas kembali lalu dijadikan tulisan kata hati disini.

ahh.kacau!kusut!.meniti hari hari terakhir di tahun ini. ya 2009!.tahun yang banyak meninggalkan kesan,kenangan,pengalaman pahit yang pernah dilalui dalam hidup. aku tak tahu samada melalui tahun ini dengan rasa gembira kecewa.sedih pun tidak barangkali.Jadi apa.? hari hari yang aku lalui tidak pernah terjangka dek akal fikiran.Mungkin.!

sungguh!.aku merasakan 2009 banyak dihabiskan dengan perkara-perkara yang aku sendiri keliru,terisi dengan rasa rasa jiwa yang kosong.Betullah kata salah seorang pakcik,2009 tahun paling malap/kelam sedikit bagi kami.Ya,kami sekeluarga dan saudara-mara.Kehilangan dua insan yang disayangi setelah kembalinya kerahmatullah,peristiwa-peristiwa pahit dan bermacam-macam lagi.Ahhh simpan saja.Jangan diungkit lagi.Biarkan.

aku sudah banyak berusaha pada 2009.
aku sudah banyak mencuba pada 2009
aku belajar untuk bangkit pada 2009
aku cuba jadi yang terbaik pada 2009

tapi aku gagal.Sungguh aku gagal!.

Aku sendiri keliru.Apa yang aku mahukan dalam hidup.Apa yang aku inginkan.Cukupkah masa-masa yang aku habiskan sepanjang kehidupan lalu mampu menjamin keredhaanNya. Atau sebenarnya masih belum cukup tapi aku sendiri yang tidak sedar.Ahh,keliru lagi!

Aku gagal dan rasa sia-sia bila semakin hari terasa semakin ramai manusia yang cuba menjauhkan diri.
Tapi sungguh aku beryukur!.Disebabkan perasaan yang satu itu terasa diri semakin dekat denganNya.

Aku cuba kejar impian .Sebagai pelajar sungguh aku inginkan yang terbaik.Masa kian berlalu.Hanya tinggal sebulan lebih untuk aku capai itu.Tapi mampukah.?

Aku tetap di situ.Menanti
Aku tetap di sini.Melihat.
Macam mana sekalipun aku tetap di tahap itu.Langsung tiada perubahan.Tiada atau belum mencuba?Atau sudah tersungkur di pertengahan jalanan?.Ahh,perjalananku masih jauh,tetapi itulah yang dituntut demi mengejar sinar dihujung destinasi.

Bila harus menangis aku menangis.
Bila harus ketawa aku ketawa.
Sekalipun kekadang terasa aku menipu diri sendiri.
Menipu mereka mereka yang berada disekelilingku.
Ketawa hanya menutup kisah duka.
Kisah duka bertahun-tahun yang lalu.
Semakin lama semakin menghantui diri.Sudah penat aku memendam.
Sudah penat aku berfikir.Akhirnya telah kutemui jalan pulang.
Sungguh aku berdosa pada Yang Esa.


Kini,aku menanti tahun baru dengan harapan yang kosong.Bukan bererti aku berhenti berharap.Bukan jua bererti aku berhenti mencuba.Tapi akan ku biarkan semuanya berlaku dengan sendirinya.
Terasa diri belum bersedia untuk melangkah ke satu fasa kehidupan yang baru lagi. 2010.maka genaplah tiga tahun menimba ilmu di negeri orang..Sudah tentu akan melalui kehidupan yang lebih mencabar.Lebih dari ini!
Dan sudah pastinya kedatangan tahun baru membuatkan aku harus berfikiran lebih jauh.
Matang seiring dengan usia.Ahh.Biarkan masa menjawabnya.


Maaf dipinta pada mereka yang pernah hadir
dalam hidup ini andai diri pernah melukai.
Sungguh bukan niat.

saying goodbye to 2009
welcome 2010

~malam ni harap mata boleh pejam dan otak/badan boleh berehat
setelah seminggu tidak dapat tidur dan rehat dengan sempurna-

Sisilent [^^]v
12.04am
sungguh benci dengan perkataan "selamat tinggal"

0 bintang jatuh:

Related Posts with Thumbnails
tHe.uNtoLd.sToRieS © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute