Doa pembuka 12 pintu





Ya Allah, bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

sentiaSa beRsaMa

Saturday, April 25, 2009

perasaan apakah ini?

salam sume.

aku menulis ketika bosan

apa yg aku rasa ketika detik dan saat ini,????

pertamanya gembira.gembira sbb aku rs kehidupan aku makin bahagia.bahagia bukan sbb aku dah punya pacar/kekasih/pakwe n yg swaktu dgannya..tp sbb aku da mula rs keseronokan hidup,bkn juga berfoya-foya.
keseronokan di sini ialah bila aku duk sensorang,aku bukak emel,bukak myspace,bukak friendster,bukak itu bukak ini,aku lihat ragam mereka.ragam manusia.bermacam-macam.dr situ aku ketawa.ah,bukan gila!
ohh dunia!aku rasa aku hepi begini,hidup keseorangan mgkin tp kehadiran mereka,kawan-kawan mungkin buat hidup aku lbh bererti.sbb aku tak boleh bgelak ketawa sengsorang.perlu ada teman.terima kasih sahabat teman dan kawan!

aku rindu!.rindu pada keluarga.walaupun baru berjumpa bbrapa minggu yg lepas tp aku rasa sgt jauh.memang jauh krn aku disini mereka nun jauh di terengganu.tp rindu ya amat.entah bila mahu pulang lg.agak busy skrg.
semoga sihat walfiat mereka di sana.juga rindu akan lembu kambing ayam.ahh sgt baikkah aku terhadap binatang?.itu menjadi tanda tanya.
rindu juga pd mereka.kanak-kanak ribena o6.bila mau ketemu lg yeah.korang memang sempoi.pd haikal,raiza wida n am,hey da nk masuk 5thun kita kawan.lame bukan?alhamdulillah xpnh lost contact lg.sentiasa bertanya khabar.agak2 ape la yg korang buat di malaysia tu kan.haha.macam la aku di UK skang.hehe.
pd kawan aku kini,lagi setahun kemudian mungkin aku akan merindui kalian jugak.ini tahun terakhir kita,mungkin juga satu persahabatan yg akan ditelan waktu kelak.harap harap tidak!walaupun kelak dah tak bersua,jgn pernah melupakan.tak sabar menunggu graduation day nnt.haha.jauh berangan!

terima kasih.ya,terima kasih pd si dia.kerana akhir akhir ini selalu mengingatkan aku pada hal dunia dan akhirat.tdk mahu aku terus terleka dgn godaan dunia.terima kasih ya amat sahabat!mengajak aku mendamba cinta illahi insyaALLAH akan menyusul cintanya kelak.doakan aku!.tidak mahu aku terus tersungkur di lembah maksiat ciptaan manusia.bersyukur dgn kehadirannya.bersamanya hanya mengingatkan aku soal hidup mati seseorg.tidak mahu jauh mengharap,tidak mahu jauh berfikir aku hanya mendoakan yg tbaik utk kami.semoga persahabatan ini diberkati.

aku tak mahu menangis.tp mana mungkin.hati wanita naluri wanita cepat tergores cepat terasa.mana mungkin aku dapat lari dari sume itu.tapi akan cuba.tidak untuk hal yg remeh temeh.pada mereka yg mula melupakan aku.pergilah.jgn pernah muncul kembali.merindui hanya pada mereka yg mengingati.memberi pada mereka yg menghargai.terima kasih untuk kenangan yg seketika itu.sangat menghargai.

yg patah tumbuh yg hilang berganti.disini kita bertemu disini juga kita berpisah.Tuhan hilangkan sesuatu yg kita syg kemudian Dia kurniakan sesuatu yg lbh baik.bersyukur dan terima seadanya.pada mereka yg dalam kesedihan,mengadulah pd Allah.Dia Maha Mengetahui jua Maha Mendengar.jgn terlalu menyayangi takut satu hari nnt terluka.jangan terlalu membenci takut nnt dia yg kita syg.hidup perlu beringat.hari ini kita di atas esok lusa mungkin di bawah.siapa tahu bukan?

jgn terlalu mengharap yg terbaik dr seseorang.atau mungkin dia sudah cuba lakukan yg terbaik untuk anda.tp mungkin belum memuaskan sepertimana yg anda mahukan.bilamana anda rasa kecewa atau rasa disakiti,mulalah anda meninggalkan dia terkapai-kapai,tanpa duduk berbincang,kita saling melengkapi.mungkin hari ini kau perlukan aku dan esok lusa aku perlukan kau jua.jgn terlalu cepat melatah.kita tak sempurna.mungkin jua aku pernah menyakiti tp jgn lupa kau jua pernah melakukannya.kita sama.jgn bersikap demikian.kau melupakan bila jumpa mereka yg lbh baik.kau meninggalkan bilamana kau jumpa mereka yg blh bahagiakan kau lbh dr dia lakukan.tunggu dan lihat mampukah mereka yg kau sanjung sanggup berkorban sepertimana dia lakukan.duduk dan fikir!

pergilah.jika itu jalan yg kau pilih.dan aku masih di sini menunggu sehingga kau betul betul memahami dan mengerti bahawa akulah insan sahabat teman yg amat menyayangi kamu.

sejauh mana kau aku lari,kita tetap pandang bulan dan bintang yang sama.
jangan menangis,jangan jua menyesal..
andai esok hidup tanpa aku di sisi.
kerana kau sudah bebas..
mngertilah tiada apa yg dapat memisahkan ikatan persahabatan andai ianya betul betul ikhlas krn Allah.


menanti sang pelangi!
~sisilent~



0 bintang jatuh:

Related Posts with Thumbnails
tHe.uNtoLd.sToRieS © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute