Doa pembuka 12 pintu





Ya Allah, bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

sentiaSa beRsaMa

Friday, December 19, 2008

demam chikungunya..



Simptom-simptom bagi demam Chikungunya lazimnya adalah demam panas yang tinggi secara mendadak sehingga mencecah 39 celsius, menggigil, ruam pada kaki, tangan dan badan, kurang selera makan, perut meragam, sakit kepala, mata merah, sensitif kepada cahaya, loya dan muntah. Manakala simptom khusus demam ini adalah sakit sendi terutamanya di hujung jari, pergelangan tangan dan buku lali selain rasa ngilu pada tulang. Dalam tempoh tersebut, pesakit akan berada di dalam kesakitan yang teramat sehingga menyebabkan pesakit tidak mampu bergerak.

Sesetengah daripada pesakit juga akan mengalami sakit sendi yang berpanjangan dan berulang dalam jangka masa yang lama walaupun telah bebas daripada demam ini.

alamak!..
adakah aku pon akan djgkiti virus demam ini!!..
badan dah mula pns..
mata da start merah..
rs sejuk memanjang..
..
lately..
agk tdk bmaya nk buat smthing..
mintak2 djauhkan dr tkena demam tuh!..

0 bintang jatuh:

Related Posts with Thumbnails
tHe.uNtoLd.sToRieS © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute